Friday 14 September 2012

My Best Friend Ever!!

Let me introduce herself first..

                  

Ini kawan aku dari sekolah rendah lagi. Kami memang rapat. Tapi mula rapat time sekolah menengah.  Dia ada kata, masa sekolah rendah lagi ktowg da memang rapat.  (aku terfikir, ‘sejak bila?’)..hahaha…Dia cakap dia penah bawak aku jalan2 naik moto pastu jatuh.  Aku memang xingat ape-ape lau dia cakap pasal tu…tapi aku still ingat moto buruk dia yang bawak aku ke hulur ke hilir. Hahaha…

 
 

Aku dan dia berkongsi rasa, masalah, dan macam-macam lagi laa…sampai dia nangis pun datang uma cari aku..Tiap kali ada cuti dia mesti da terpacak kat depan uma.  Lau bukan gossip, anta makanan, n tido kat uma, mesti pasal pakwe dia…hahaha…yang xleh tahan, dia nak tunggu aku khawin dulu baru dia nak khawin. aku cakap memang xkan la, sebab aku nak khawin umur 30.  Larat ke pakwe dia nak tunggu (kesian), lain la macam aku yang xde sape nak ni..hahaa..(just joke). Jodoh, ajal & maut, rezeki, takdir hanya Allah jew yang tau. 


 Segala pahit dan manis aku dengan dia sentiasa terpahat dalam hati.  Cuma take time nak ingat balik sebab aku ni seorang yang ‘loading’…so, xkn pernah hilang kecuali aku yang hilang ingatan.  Hhaahaa…hmmm….dia ni x de la baik sgt pun..(just joke) tapi bole laa…

 





Dia dengan family aku memang da rapat.  Begitulah sebaliknya.  Rumah dia da macam rumah aku, n rumah aku da macam rumah dia.  Dia memang suka menyibuk kat uma tu.  Haaha..Lau pegi jalan-jalan, lau kete muat memang aku ajak dia.  Tapi bese memang kete xkan muat.paham-paham je la..hikhikhik….(hehe..xde la).

 







Macam-macam pengalaman aku dengan dia yang xleh dilupakan.  Dia tengok aku jatuh da byk kali rasenye.  Time kat sekolah memang da slalu jatuh. Time nak g sekolah dia amik aku kat uma punak jatuh langgar pagar. (spiderman jap time tu, xleh nak bangun)  Tgh usha owg pun bleh jatuh..haha (jatuh hati..kihkih)..pakai slipper flat je jtuh apatah lagi pakai high hill (confirm byk kali). 

 





Kat mana ade aku, kat situ la ade dia.  (menyibuk jew..haaha)…hmm…time sekolah,amik lesen kete dan yang lain-lain..Ayah mase first time ajar dia bawak kereta, kaki da bersilang nk tekan minyak ngan brek.  Tangan pun da jadi mcm x-men kt stereng.. tapi sekarang dia la yang paling expert bawak kereta dibanding aku.  Sampai mak dia un da bagi dia kereta.  Aku respect kat dy.  (pasni bawak la aku jalan-jalan).  Hmmm…banyak lagi lau nak cerita pasal dia ni, memang penuh blog ni n xkan penah abis..so, thank you Nik Nuramalina bt Yusri (Nikky) being my best friend.  Hope our friendship will be forever until jannah…

No comments:

Post a Comment